Min date.

Fick ett sms i helgen från en man utan ansikte som jag uppenbarligen hade givit mitt nummer till under torsdagens eskapader. Han ville gå på ett känt Café vid Trocadéro med mig, och jag sa D'acc.

Jag var måttligt taggad på att gå på blind date och försökte att övertala A att ta min plats, men hon vägrade blankt och påpekade att caféet är känt för sitt goda thé.

Hur som helst gav jag mig iväg vid halv 7 för att träffa honom, och nu tänkte jag utelämna daten helt totalt här på bloggen bara för att han var så otroligt typisk för sitt slag.

Han heter Romain, är 28 år gammal och bor ett stenkast från Place du Trocadéro. Hans familj har tydligen bott där i typ 4 generationer eller någonting. Han arbetar på familjens firma som pysslar med att köpa och sälja fastigheter (jag fattade inte riktigt...) Han har (såklart!) pluggat juridik på Assas och har två masters. När han går ut gillar han ställena runt Champs-Elysées bäst, och han droppade självklart namnen Le Baron och Chacha. När jag frågade vad han gillar för filmer sa han att han inte gillar filmer som alla har sett utan snarare lite mer unika och annorlunda filmer. Hans lillebror var uppenbarligen filmproducent.

Om vintrarna gillar han att åka skidor i Courchevel och om somrarna hänger han i familjens hus som är beläget på Côte d'Azur. Han tycker om att spela tennis och "enjoys horseriding in the countryside" som han själv uttryckte det. Hans favoritkök är det japanska. Han går klädd i en Cashmerekappa och blanka skor, har lockigt hår och en svart flashig mobil med touch screen.

När vi inte pratade om honom frågade han de klassiska frågorna som jag har svarat på tusen gånger vid det här laget:
"Why did you want to study french here in Paris?"
"What will you study at the university?"
"Have you got a swedish boyfriend?"
"What do you think about the french guys?" (smutsiga djur!)

Mot slutet av vår lilla drink frågar han vad jag har för torsdagsplaner, och jag berättar att jag ska på Regine's. Då berättar han att han har en fantastiskt fin bar i sin lägenhet "really it's a real bar, you should see it!" och erbjuder mig att komma och hälsa på innan Regine's så att han kan bjuda mig på en drink i sin fina bar.

Alltså allvarligt, jag undrar hur många brudar han har kört samma upplägg med. Oftast får han nog till det, jag menar en egen bar, vem kan motstå det?! Hur som helst har jag inte bestämt mig för om jag ska säga att jag har blivit akut sjuk eller om jag ska byta telefonnummer och hoppas att vi aldrig stöter på varandra igen!

C


Respons
Postat av: J

herregud!

2008-10-30 @ 17:16:42
Postat av: Å

Era små nipper tippor!

Hoppas att thét var gott i alf!!

Postat av: emwebe

oh god. jag skulle bara avbrutit honom, ursäktat mig och brutalskrattat. alltså herregud. This makes me go GAAAH!

2008-10-31 @ 13:01:41
URL: http://emwebe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback