WHISPER OF THE HEART

när jag kom hem från skolan idag fick jag den här

image358

det var en present från flickorna på mitt sommarjobb; en inte särskilt fin väska med
en väldigt fin necessär i som var fylld med diverse smink och prylar.

image359

kanske hur gulligt som helst? ♥

C


Skolstart

image356
Idag börjar vardagen. Ska bli rätt skönt att ta upp de tillfälligt avlagda rutinerna. Struktur har varit en bristvara i mitt aningen dekadenta sommarliv.  

Ett faktum är också att helgerna börjar fylla en verklig funktion igen. Den som stundar bjuder på fest, skärgård och african power dance. Fantastiskt.

A

Cupcakes!

image351

Man blir knäsvag.

A

c-u-p-p-i-e-s

jag kan inte hjälpa det;
varje gång jag ser cupcakes får jag en känsla av
att meningen med mitt liv är att jag ska gifta mig med en
amerikansk affärsman och bli hemmafru och bakaåt våra 4 barn dagarna i ända.
när jag inte bakade skulle jag shoppa dyra kläder, gå på pilates
och skvallra med mina vackra och ytliga vänner (även de hemmafruar)

image344
image345image346

image348

image349

image350

i morgon blir det en ny cupcake-night med A, Emma och Lisa!

C

Water

på sista tiden har jag gjort allting och ingenting.
träffat en del vänner, sprungit omkring, sett filmer osv.

i söndags såg jag en film som hette Water -
den var provocerande och vacker.

image343

nu ska jag se ung rebell!

C

24 timmar senare.

jag och A var i silläng.
det var fint och idylliskt
se här:
image338

vi åt massor av god mat
och plockade hallon + blåbär
vi gjorde egen sylt

image339

förövrigt så blev vi jagade, mitt i natten, mitt i skogen, av en älg och en LO!!!!!
det var nog det läskigaste jag har varit med om på bra länge.
men vi överlevde.


det här var ett väldigt fint spindelnät som gick sönder då det
inte riktigt pallade trycket från matsäcksväskan som placerades mitt på.


någon hade ristat in sitt namn (jag glömde bort att fotografera namnet) år 1910
om 3 år (2010) ska jag och A rista in våra namn! ;O
coolt.

C


Silledilledilläng

i morgon ska jag följa med A till deras sommarstuga.
vi ska plocka hallon som ska bli sylt.
sen ska vi försöka fånga sommaren för sista gången (eventuellt..) det här året.

image337

C

Kate Moss på jobbet


Helt vilt!

A

Electro-kick

kom precis hem från en helt sjukt bra kväll.
jag, A, Johanna och Diddi började lite smått hemma hos A,
därefter spatserade vi ner mot staden.

vi gick till ett ställe där det spelades grym musik och alla
var snygga och dansade tills svetten lackade!

fantastiskt :D



C


Glasögonormen

jag har shoppat lite smått på sista tiden.
här är två av sakerna jag har hittat:

image335
en smått hysterisk, men väldigt skön klänning!

image336
ett alldeles bedårande litet halsband! ♥

C


Nyss hemkommen

jag har precis kommit hem från två snabbvisiter söder ut.

första var över helgen hos mina tremänningar på deras landställe i norrtäljetrakten.
där åt vi bullar, hade trekamp, promenerade, solade och badade.

morgonen efter att vi kom hem åkte vi tillbaka till skärgården för att spendera
två dygn i mina kusiners sommarhus på värmdö. det var helt underbart väder och vi stekte mest sönder
oss på deras brygga när vi inte grillade på bryggan eller joggade i skogen.

jag hann även shoppa när vi svängde förbi stockholm :)

Ikväll ska jag festa sönder lite smått, först med jobbarkompisarna från Kicks och sen med A och co.
torsdag fredag och lördag blir nog också vilt.

skåL!

C

Sommardag

image334
Idag har jag haft en riktigt skön dag här hemma. Jag har solat lite, joggat och gått 6 km med Hedvig, ätit färsk pasta och simmat 1 km med Sofia. Ikväll ska jag slötitta på tv och äta lösgodis hade jag tänkt. Tipp topp på alla sätt och vis!

A

(på bilden är jag och Sofia extra snygga!)

Klick


Rysligt ballt.

A

Familjedagar

Nu är jag hemma igen efter att ha lekt perfekta familjen i nära en vecka. På vårt torp fotograferade jag en svalunge och paddor, tiggde el från grannen, läste ut kära Harry P och besökte Formens Hus i Hällefors. I Göteborg strosade vi runt, besökte pappas sköna kompis, kikade på blommor, var på the Rolling Stones och shoppade. Mer eller mindre perfekta dagar helt enkelt.
image324
Den lilla svalungen som föll från taknocken såg lagom nöjd ut på backen.

image325
Man finner allt möjligt ute i vildmarken.
image326
En ruggigt sleek radio från Braun. image327
Lilla Formens Hus i Hällefors har några charmiga utställningar, notera för guds skull skifferskivorna pjäserna är placerade på.
image329
Lillpaddan som inte var mer  än en centimeter.
image330
Liljor i Göteborgs botaniska trädgårdimage331.
Trädgården är helt fantastisk och jag ville aldrig åka därifrån.
image332
Stolen som krossade mitt hjärta.
image333
Grodan med en otroligt stoisk blick.

A

A är borta!

A ringde här ikväll
hon är i sitt torp i värmland och har det mysigt
men samtidigt är hon lite rädd, eftersom att det är lite mörkt och så!

jag har köpt en moleskine kalender
den är mig kär

image322

C