Italien here we come!

Idag fick jag tillbaka mitt hemskt stora religionsarbete,
och jag kan meddela att fick väldigt fina omdömen på betygsinformationen.
Vilken befrielse!

Imorgon åker jag och A på ett utbyte/praktik I Trieste (Italien)
Vi kommer även att vistas i Venedig!
Resan är 9 dagar lång, och de har 25°C där nere just nu.

image119
Venedig på natten ser onekligen mysigt ut...

Hej då!

C
 


Nathalie Portman

Jag tycker att den här bilden är fin.
image118
Den är realistisk.

C


Hair line.

Mitt hårfäste är knäppt.
Det är sitter förvisso i en mycket smickrande höjd,
men själva untformandet gör mig galen.

Jag har nämligen en envis virvel mitt i hårfästet,
som inte tillåter mig att ha någon slags lugg.

Sen jag var typ 11 år har jag drömt om att få ha en vackert flickig lugg,
men icke. Istället så får jag helt enkelt dras med min snebena,
och desperata försök till snedlugg.

image117

Det blir lite som på min icke-favorit här ovan.

C


Pengar.

Jag arbetar extra lite titt som tätt i en skoaffär för att dryga ut min
shoppingbudget varje månad. Det är alltid lika kul när lönebeskedet 
dimper ned i brevlådan, men inte idag. Nej, mina vänner. Inte idag.
Förra månaden arbetade jag nämligen vid tre tillfällen, men fick bara
betalt för ett tillfälle! Självklart kommer det att lösa sig, men det
känns jobbigt att behöva ta tag i det också.

Som att det inte är nog med alla arbeten i skolan, den där
tandläkartiden som aldrig bokas, praktikresan till Italien
på lördag, all träning som aldrig blir av och det faktum att
jag och A måste börja leta tågbiljetter till vår Paris-resa i sommar.

O Tid, vart tog du vägen?

C


When we love.

Det är ingenting man spelar för sin mormor,
och inte heller för sin lillasyster, eller sin pappa för den delen.
Men damn it. Det är en otroligt skön låt:

John's Candy - Fuck all night

Ben

Ben

Igår testade jag ett nytt vax, Andrea Brazilian Hardwax (for private parts). Idén med det hela är att man inte ska behöva använda några remsor, så vaxet ska dras bort inom 15-30 sekunder sedan blir det för sprött. Problemet är väl att man inte alltid är så beslutsam när man jobbar i de nedre regionerna och ibland dröjer man mer än 30 sekunder och eftersom vaxet INTE är vattenlösligt så kan det bli problem. Resultatet ÄR likvärdigt med Veet Warm Wax men det är betydligt krångligare och det faktum att det inte lätt går att skölja bort med vatten avskräcker, dessutom är det några tior dyrare.

Caroline tipsade om Åhléns Shimmering Bodylotion och bilden här visar hur resultatet blir: riktigt skönt.

A.

Jackan

När jag var i Paris så såg jag en ofattbart underbar jacka av Thomas Burberry. Otroligt chic och egentligen inte ouppnåelig heller. Jackan var klassiskt quiltad i beige med knappar och trekvartsarm om jag inte missminner mig. Den ultimata vårjackan. Testade jag jackan? Nej. Sprang jag till närmsta expedit och betalade? Nej. Gick jag helt salig ut från Galeries Lafayette ut med årets fullträff? Nej.
Åh ångest.

Jag har en chans till i sommar, då den kanske är read om jag har en otrolig tur.

A.

Skimmer.

Idag har jag varit på en liten second hand-runda med A.

Jag kom hem med det här söta diademet och det rosa hårspännet.
Är faktiskt riktigt murmeldjursnöjd, sådär ni vet..

image114

Jag kan även rekomendera er att köpa Åhlens body lotion med skimmer.
Den fungerar jättebra. Ett riktigt kap!



Jag kom även hem med en efterlängtad ny Bh.
Den är vit och jättefin. Från Calvin Klein, liksom.

I eftermiddags njöt jag i solen tillsammans med några trevliga vänner.
Vi åt massor med frukt, bröd och kex. Det var gott!

C

Party i Trieste?

 Ikväll ska jag och A knåpa ihop
fantastiskt svängiga partyskivor som vi kan
festa till i Trieste. Vi litar inte på italienarnas
musiksmak...

Can't lose - We are Scientists
kommer självfallet att finnas med på
någon av skivorna!


image113
Det här är Sofia, Emma, Hanna och jag på nyår!

C

Helg!

Äntligen är det helg!

image111

Den lilla apan som rider på den stegrande hunden får representera friheten!

C

where you end

Okej, nu ska jag presentera dagens i-landsproblem nummer 254:
H&M har absolut inga, och då menar jag INGA, bra bas t-shirts.
Vem ska man då vända sig till?
Det ska ju vara budget, eftersom att vi ska ha den att trycka text på.

hilfe hilfe!

en bra låt är Moby - Where you end

image110

C

Inspirerad av Jesus

Ihh ihh, idag fick jag nya sandaler!
jippi!



C

I'm breaking my own rules

Can't Lose med The Scientists är lätt dagens låt.
Den är sådär cool. mmm.

Jag köpte ett nytt nagellack i helgen från Make up Store.
Det har den där perfekta blodröda färgen som jag har
letat efter enda sedan mitt älskade nagellack från Dior
torkade och dog.

image106

(jag har egentligen fem fingrar, men det var bara 3½ som fick vara med på bilden!)

C 

Italien

AAbikini

Om cirka två veckor far jag och C ner till nordöstra Italien för att göra lite praktik och ha det skönt. Vi kommer tillbringa största delen av resan i staden Trieste som är Italiens naturvetenskapligacentrum. Just nu är det närmare 30 grader där borta och bad i Adriatiska havet känns som en nödvändighet. Jag tänker därför beställa en ny bikini från American Apparel, eftersom mina andra set känns lite trista. Ett hett tips från Paris är förövrigt att besöka American Apparel-butiken på Rue du Temple där de manliga expediterna är riktigt heta.

A.

En fin present!

Min kära vän Sofia gav mig en sötsöt present idag!

Ett par jättefina spetsstrumpor som man knyter en rosett på!
iiiiih ♥



Ikväll har jag haft det lugnt och varit nere på staden och fikat. Det var uppfriskande och trevligt!

C

Is this love?

Ja kärlek.

Jag har shoppat lite och här ska ni få se:


blommig och fin väska från Svenskt Tenn.

image99
Trots att jag egentligen är trött på allt A-linjeformat
så kunde jag inte motstå den här finfina sidenklänningen
från Zara.


En liten svart-vit plisserad (även om det kanske inte syns så tydligt) kjol.
Den fyndade jag second hand.

C

Ixus is no more


A skickade ett sms från Paris och hon har det jättebra, förutom att hennes ixus har avlidit. Må den lille parveln vila i frid!

Här är en rolig bild som är tagen med den kameran.
Den är från i höstas när vi var med på nattinnebandy som
"NinyaaaaaaaaaaHs!!!111one". (Ninjas!)


image97 


(notera att A har leopardprickiga skor)
hihi!

C


Frånvaro.

Det var längesedan jag & A bloggade.
Så vad har vi gjort under den här tiden?

Jag har varit i Idre och åkt skidor för fulla muggar!

  (mina rosa skidor är snabba som vinden)

Vi har även pluggat en hel del, både jag och A.



Nu har vi påsklov och jag har haft en jättetrevlig påskhelg med mycket god mat och massor av godis.

image94

Det har även blivit lite festande för min del, men A måste vänta i någon månad till innan hon blir tillräckligt stor!
Idag åkte i alla fall A och hennes familj till Paris där de ska fördriva tiden i några dagar.
Jag är lite avis  ^__^

image96


Vi har sett flera filmer på sista tiden.
Bland annat Dreamers, Pan's labyrinth, Quadrophenia och Tjenare Kungen.
(A har även sett Howl's moving castle för första gången!)

image95

Allt jag vill just nu är att springa genom Louvren det fortaste jag kan!

C