"how where the strippers?"

Har för ovanlighetens skull varit duktigt och knäppt kort i helgen, men jag har inte lagt över dem på datorn ännu. Ska göra det ikväll tänkte jag.

I onsdags var vi ute och tog en drink med Nick från Texas. Det visade sig att han inte alls var så gammal som vi trott, vilket var en trevlig överaskning. Han lovade oss att innan vi sågs nästa gång skulle han ha slutat röka. Jag konstaterade att det sannolikt var sista gången vi träffade den mannen...

I torsdags var vi på ett ställe som heter Bonheur des Dames, där de serverar damerna gratis buffé, gratis alkohol och en rolig strippshow med allt från poliskonstaplar till karaktärer ur the Matrix. Ett lysande koncept helt klart, gratis är ju alltid lika gott... Förövrigt visade det sig att det var samma klubb som besökte en natt förra sommaren under vår Paristripp. Den kvällen var förövrigt helt vild och vi gjorde oss båda förtjänta av våra smeknamn AnnaB och PromiC. Möhöhö.

Efter strippshowen åkte vi vidare till Social Club, där jag träffade Orka (som förövrigt strulade med en av sina tjejkompisar rakt framför ögonen på mig, jäva fransmän..) Det var alldeles galet mycket folk, och jag skulle nog säga att det var den sämsta kvällen på det stället hittills.

På fredagen åt vi picknick i Tuilerierna och konstaterade att fransmän är lata och inte kämpar tillräckligt. Därefter hade vi lektioner och sedan kom min pappa hit.

Pappa och jag gick och åt glass och drack kaffe på Café de Flore, vilket är ett känt café där Sartre sägs ha varit stammis. På kvällen var vi på en kubansk restaurang uppe vid Bastiljen.

Lördagen blev solig på eftermiddagen och vi hade det trevligt, åkte till Eiffeltornet, Montmatre osv. På kvällen mötte vi upp A för en stimmig och jättetrevlig middag i Butte aux Cailles. På kvällen hade vi tänkt gå ut, men vi ångrade oss och åkte hem istället.

Nu hinner jag inte skriva mer, för jag måste hinna köpa bröd och ta mig till Luxembourg parken där vi ska ha dagens picknick.

C

Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback