Undantaget som bekräftar regeln

Chacha en fredagsnatt. Vi kom dit sent. Kön var lång och människorna för snygga. Svårt att komma in. För oss gick det dock relativt smidigt, eventuellt tack vare några manliga vip-gäster som sa att vi var "très mignons et blondes". Chacha (uttalas mer som Sasha, så släpp dansen för Guds skull) har en ganska märklig mix av gäster, antagligen för att klubben fortfarande är rätt ny och het. Äpplebarn och riktigt mediafolk, överklassungar, och män med kosing. Inte utpräglat än i någon riktning, men blir väl med tiden.

Av någon outgrundlig anledning hamnade jag i rökrummet. Lögn. Jag gick dit eftersom jag kände mig som tredje hjulet när C pratade med en stilig fransman (designer för Sandro homme). Och jag gick dit för att eventuellt röka en cigarrett då min fransman, naturligtvis inte hade hört av sig som vi kommit överrens om (typ). Jag röker inte ofta, men det händer.

Väl där inne frågade en brunett mig på klingande stockholmska om jag var svenska. Det var bara att bekänna färg. Hon var där med två manliga vänner som jag sedan hälsade på. Översvallande och otroligt fascinerade över min nationalitet. Som vanligt. 

Tillslut böjer jag mig fram och frågar om en cigarrett varav den ena svarar på svenska. Ägd. Mannen är kring 25 år gammal. Svensk överklass. Hänger i Paris. Gör ingenting vettigt. Använder gärna ord som: substans & väninnor och beskriver sin syster som "en riktig prinsessa". Tycker personligen att han är ett jävla kap. Ni vet typen. Ni känner igen jargongen. Och ni blir därför egentligen inte förvånade när han emellan sitt välformulerade dravel även slänger in meningar som: Jag skulle verkligen vilja knulla dig. Att jag inte skulle invända, är han naturligtvis övertygad om.

Och frågar ni honom idag, så skulle han säga att enda anledningen att jag inte låg på rygg i hans lägenhet var eftersom han har en svensk flickvän, som han älskar mer än allting annat.

Ett svenskt praktsvin. Undantaget som bekräftar regeln.

A  

Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback