Naivitet


Det här har egentligen inte med vårt liv i Paris att göra, men då jag finner det här viktigt, gör jag ett undantag. Under hela hösten har media frenetiskt övervakat den amerikanska presidentvalskampanjen. En kampanj som har hållit på i närmare två år och som praktiskt taget har varit en lång jävla cirkus. Och Europa valde genast sida. Äpplebarnen valde sida, rikemansbarnslynglarna valde sida, männen med kosing valde sida till och med de oklandriga pojkarna med dubbel masterexamen valde sida. Obama. Messias.

Jag skräms över naiviteten jag ser överallt. Hur människor utan att reflektera säger YES WE CAN i någon slags beklämmande desperation i att vara politisk korrekt. Denna naivitet har fört oss mot katastrofer och avgrunder så många gånger förut. Adolf Hitlers tredje rike, Idi Amins Uganda, listan är sorgligt nog oändlig. 

Vad är det ni säger YES WE CAN till egentligen?

Att dödsstraff faktiskt är okej, att äktenskapet är ett heligt förbund enbart mellan man och kvinna och att Europa borde vara mer delaktigt i att sopa ihop de spillror Afghanistan idag är?

Jo. Faktiskt.

A

Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback