Rensning

image800
Mina balskor och tre miljarder andra saker på golvet.
image801
Nationalencyklopedin, papper och böcker.
image802
Penslar som behöver tvättas, burkar och grejer.

Mitt rum ser hemskt ut. Det gör det för det mesta. Men efter en vecka av feber och för många skoluppgifter tar det här nog priset. Tanken är åtminstone att jag ska städa undan misären, slänga tre miljarder papper och sen andas ut och känna mig lika ren och befriad som en människa ur Martin Timells Äntligen hemma. 

Något jag har ägnat mig åt i veckan förutom att ha läst kopiösa mängder om Kina före och efter revolutionen är att ha rensat min dator. TV-serier ska brännas ut, flera gig låtar har slängts och bilder har granskats. Tidsödande men skönt. Och jag menar hur glad blev jag inte när jag hittade riktigt old school hip-hop med Ice Cube! Känns grymt fräscht, trots att skivan har 20 bast på nacken. 

A
 

Respons
Postat av: Rana

äsch, jag städar nästan aldrig. äntligen hemma är ändå så fejk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback