Vardag

Efter studenten har jag varit jättesjuk och jättetrött, men jag har jobbat ändå, förutom en dag då jag inte kom upp och istället sov 13 timmar. Den här veckan har jag varit frisk bortsett från en irriterande hosta, som verkar ha återvänt. Istället har jag inte sovit på nätterna så jag har väl inte varit särskilt pigg ändå. Jag var ute i onsdags för att se Familjen, skåningen var riktigt tight och spelningen var grym. Det var längesen jag hade så roligt.

På jobbet badar jag i handsprit och ytdesinfektion, så jag blir yr. Vissa patienter är isolerade på grund av t ex magsjuka eller favoriten TBC. Jag slipper oftast dessa rum eftersom jag är ny och vikarierar. Idag kom jag dock inte undan och när jag på akutmottagningen skulle in och sprita ett rum, frågade jag min handledare vad patienten har/hade för sjukdom, varvid hon svarar att hon inte minns vad sköterskan sa. För mig ter det sig så himla underligt att man inte bryr sig om vad man utsätter sig själv för. Det är klart att man hanterar situationer olika, men för mig känns det viktigt att veta huruvida patienten har HIV eller "sjukhussjukan".

När jag inte jobbar så läser jag väldigt mycket, lyssnar på musik eller slumrar. Just nu kryssar jag mig igenom nobelpristagaren Sigrid Undsets trilogi Kristin Lavransdotter. Även om jag delvis har haft väldigt svårt att relatera till den starkt kristna huvudpersonen, så är språket fantastiskt och romansviten välkomponerad och läsvärd.

Musikmässigt finns det sjukt många bra remixer ute just nu, vet dock inte hur stor rätt jag har att lägga ut länkar eller dylikt här. Maskinens senaste däremot är uppe på youtube och den är vass.

http://www.youtube.com/watch?v=4kZ8U3WWHTU

A

Respons
Postat av: emwebe

Sommarledigt hey, hey, sommarledigt. Come on guys, can't you write something. I'm getting bored at Coop right now and I need something to enjoy myself with.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback