Hamstern

Jag hamstrar och sparar. Bilder, låtar, bloggar, artiklar, videos. Oändligt mycket grejer lagras på min lilla söta stationära dator. Saker som känns som om de vore bra att ha. Någon gång. Kanske.

Min bror var likadan när han var fem. Stoppade på sig allt han hittade. Mamma fick alltid känna i hans fickor innan hon slängde in något i tvättmaskinen. Var det inte skruvar så var det en fin sten eller ja, kanske en ful sten. Muttrar var också poppis och pinnar. De kunde ju faktiskt vara bra att ha. 

Men nu är det dags gott folk! En rensning bland Favoriter, så kan jag visa lite av de riktigt sköna grejerna och bottenskrapet.



image592
Egentligen borde jag gråta över hur genomkommersialiserad jag är som garvar åt en kille som förnumstigt säger att det finns ett märke som heter Lee. 

100 parfumer en parfumista bör ha sniffat på hittar du hos 
Now Smell This - A Blog About Perfume

image593
 Google Bildsökning på Nan Goldins bilder.


Värnar man otroligt mycket om sitt privatliv lägger man inte upp det på internet. Det är naivt. Fruktansvärt naivt. Engla's Showroom stannar alltså inte kvar bland mina favoriter. Jag förstår egentligen inte varför hon ens hamnade där. Men som sagt jag hamstrar.



En recension av Oivvio Polites bok White Like Me. Polite diskuterar rasbegreppet, konstaterar att alla är rasister och berättar hur han som son till en afroamerikansk pappa och svensk mamma kan digga vit maktmusik.

image600
Larry Tees MySpace där ni hittar riktigt sköna Licky i spellistan.


Resfebers härliga satsning Top Secret Hotels, lyxiga hotell till rabatterade priser. 



 
Tyska Tiefschwarz och scener ur Paris Is Burning, en helt fantastisk kombination.


Konsten att skapa sig ett värdigt liv på Stureplan efter 30 - Rappt, koncist och oftast riktigt roligt!


A

Respons
Postat av: emwebe

HELT JÄKLA KLOCKRENT! önskelistan "En prenumeration på Traktor Power" VÄRT

Postat av: A

prydnasvasen slår också ruggigt högt! bara det att använda sig av ordet prydnasvas säger allt!

2008-01-20 @ 16:04:52
URL: http://touche.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback