En del jobbar på sjukhus En del tänder ljus.

A och jag har det fint i vår bubba, men ibland känns det så jobbigt med skolan, jobbsökandet och körkortspressen att det blir svårt att orka hålla sig flytande.
Vi har olika sätt att klara av ångesten.

A brukar sitta i timmar och kolla trådar på sminkforum, leta efter den bästa AHA-masken och gör listor på OPIs finaste lack.

Själv kan jag sitta som förtrollad inne på diverse shoppingsidor och titta på allt från dyra skor till söta diadem för 29 kr. Jag beställer ytterst sällan någonting, men kan ändå inte slita mig när jag väl har börjat kika runt.


Ett annat tidsfördriv som A ägnar sig åt är att spela onlinespel där man serverar sushi åt hungriga japaner.

image749

När jag inte fönstershoppar på internet brukar jag titta på Disneyklipp som är dubbade på konstiga språk. För tillfället föredrar jag när det är på ryska! Askungen blir en helt ny film när man inser att mössen faktiskt är kommunister.



Förövrigt så är A besatt av att kolla webb tv. Helst ser hon program som Design Simon och Tomas och Lyxfällan.

CoM420.jpg

Själv följde jag Dawson's Creek på eftermiddagarna i två månader. Om jag inte hade möjlighet att se det någon eftermiddag såg jag till att spela in det. Det var ett missbruk. 



Det här hade man aldrig kunnat tro - A och C verkar ju helt perfekta! säger ni. De läser bara Sartre och ser på filmer som inga andra i deras generationen ens har hört talas om. Lyssnar på P1 och läser DN. 

Jag är ledsen att göra er besvikna.
Även solen har sina fläckar.
Detta mina vänner, var den bittra sanningen och det är lika bra att ni fick veta.

C 

Respons
Postat av: Anonym

:)
Det första roliga inlägget jag läst på den här bloggen. Och kul var det!!! (jo, ta det som en komplimang, det blir så himla mycket bättre stämning då)

2008-04-10 @ 00:27:06
Postat av: Emelie

Hej!

Du får gärna låna kollaget jag gjort med Essielacken, men jag vill inte att du direktlänkar till bilden.
Mvh Emelie

Postat av: C

Touché, kan vi väl säga då.

Sorry Emelie, visste inte ens att det fanns någon annan än vår kompis Johanna som läste den här bloggen!

2008-04-16 @ 20:34:30
URL: http://touche,webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback