SMS

I Paris har vi mobiltelefoner med en minneskapacitet på 100 SMS. E t t h u n d r a SMS. Vilket i princip innebär att jag var och varannan dag sitter och rensar min inkorg och utkorg. Läser. Ler. Suckar. Raderar. Läser. Ler. Suckar. Raderar. Gång på gång. Men det finns meddelanden som jag inte kan förmå mig själv att slänga: 

"Gott natt!"
De: Jordan Ko
06/09 00:59  - Jordan är kanadensaren som har bott i Stockholm i tre år.

"Vi har stora
problem"

De: C
14/09 11:25 - Hotellet vi skulle inhysa Sofia & J på var tydligen fullbokat. Smärre panik. Men C löste det hela galant!

"Hej. Vi ligger i
sängen. Dessutom
bråkar vi med nils
:) hanvill spela. Vi
tycker han ska
sova. Kanske vi
får rycka linan.
Kram P"
De: Pappa
08/10 22:26 - Min pappa skickar små rapporter, gärna kvällstid eller när han är ute och reser. 

"Colder, so colder.
Like 5 degree in
the morning. You
should get used to
it. But the temp is
ok in the metro
haha. Kisses"
De: Eventuellt judisk fransman
25/10 23:29 - Fransman som aldrig utnyttjar lokaltrafiken. Förutom veliberna (cyklar man kan använda om man uppgraderar sitt NAVIGO-kort) när hans vespa var sönderkörd, eftersom "c'est cool".  Att jag frivilligt åkte metro (har jag så mycket val?) kunde han inte riktigt förstå och var så klart inte sen att pika mig för!

A


Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback