Legendarisk

I'm Mrs. Lifestyles of the rich and famous
(You want a piece of me)
I'm Mrs. Oh my God that Britney's Shameless
(You want a piece of me)
I'm Mrs. Extra! Extra! this just in
(You want a piece of me)
I'm Mrs. she's too big now she's too thin
(You want a piece of me)

Det är synd att Britney Spears inte skriver sina texter själv för det hade visat på en riktigt skön självdistans. Att framföra dem gör väl det också, problemet är väl dock att det kanske mer ingår i ett äckligt välgenomtänkt koncept.

Ikväll är det DANSDANS utan sans!

A

Blåmärken

Att ha blåmärken och sår som man har fått på självaste Grön Canaria det är inte fy skam! Barnvakt var jag ikväll för den som undrade och lillkillen är fyra år och för det mesta jättehärlig.

A


Saker vi svenskar kan vara stolta över

image489
Om ni inte visste det så är Sverige världens mest demokratiska land enligt The Economist. För att fira detta och påpeka vilket fantastiskt land vi faktiskt bor i har vi sammanställt en liten lista.

Saker vi svenskar kan vara stolta över:

  • Prinskorv & Prins Carl Philip
  • Filippa Reinfeldt
  • Den tyska midsommarstången
  • NK - eftersom det från början är judiskt
  • Folktandvården - som rätar ut alla personliga leenden, Touché kräver FLER tandställningar till folket!
  • Cheap Monday  - fuck alla konstiga sekter och Nord Korea, här är vår man Örjan Andersson! Legenden bakom världens mest framgångsrika kloningsindustri och god damn cashen rullar in.
  • Den jättesvenska konungaätten Bernadotte
  • Skolmaten - alltid lika välsmakande, alltid lika tilltalande
  • Prinsessan Madeleines bröst - Att få den intellektuella eliten att diskutera annat än kvantfysik, fin litteratur och matematiska formler är en sann bedrift!
  • Tove Jansson - eftersom hon ger den mest fulländande gestaltningen av en kapitalist: Sniff.,
  • Billy the bokhylla
  • Det svenska försvaret. (3 helikoptrar slogs ut så nu finns hälften kvar!)
  • och sist och absolut viktigast: Falu Rödfärg, skälet att vi överhuvudtaget toppade The Economist söta lista!

A & C


Vem ska trösta knyttet?




C

När julen börjar närma sig

Idag är det en månad på pricken till tomten kommer.
Det är alltså dags att börja förbereda sig.

Den mentala biten klaras enkelt av genom att dricka julte eller glögg,
lyssna på julmusik (Stora juledag och O helga natt är mina favoriter)
och baka lite (alltså baka och sedan äta det). Allt för att verkligen
komma i fas och greppa julkänslan.

Därefter är man klar att börja med de riktiga förberedelserna.
Jag talar om att baka och sedan frysa in det man har bakat,

köpa julklappar, 

julpynta och julbädda,

lägga in Karl-Bertil som bakgrundsbild på datorn,

skriva önskelista och skaffa flashigare utomhusbelysning än grannarna.
 
Man kan även julshoppa lite. (Även på julafton ska man vara välklädd.)
 

Själv har jag införskaffat en röd rosett att ha i håret.

Okej, nu tänker jag sammanfatta detta lite.
Julen handlar om traditioner, och trots att ingen äter dopp i grytan
längre, eller ens tittar åt patén och den torra jävla fruktkakan så
ska de banne mig stå på julbordet. Att handla julklappar SKA
vara ångestframkallande. Kalle Anka tittar man inte på för att det
är roligt och visar inte vågen en ökning på minst 2 kg i mellandagarna
så har julhelgen varit ett misslyckande. Julen handlar om att lida,
precis som Jesus led, en gång för länge sedan. Eller, var det inte så?


C


Underbara stad!

image480
Okej jag vet att jag skulle ha sökt jobb idag. Jag har peppat mentalt, förberett mig. Problemet är bara att jag får sån ångest, jag minns timmarna där förut och jag vill verkligen inte tillbaka. Så jag fegade ur och frågade om en flygstol i julklapp istället. Mamma skulle rådslå med pappa, och jag har faktiskt inget vettigt att önska mig så det borde inte vara ett problem. Om inte annat får jag väl pallra mig dit imorgon. 
 
Men det var faktiskt inte det jag skulle berätta om utan det var Les Printemps. Varuhuset har nu inför jul nordiskt tema, det är så charmigt att man nästan smäller av!  Man kan köpa föremål gjorda av is, skandinavisk design, finsk mat så som älg- och renkött. Det finns en nordisk snack restaurang och svenska kyrkan i Paris kör kommer sjunga skandinaviska julsånger. På taket finns det förövrigt en 150 kvadratmeter stor labyrint med tillhörande igloo.

NKs julskyltning släng er i väggen! Här snackar vi koncept! Förövrigt glömde jag diverse fotoutställningar, träningspass och dylikt.

Affischen är jättecharmig, det är kul att de har använt de norska och danska ö:na så entusiastiskt.
Jag menar vem vill inte vara nördisk.

A

Osmakligt roligt

TV hade tänkt att sända filmen Elephant, finska skolmassakern kom i vägen.

Jag kanske har dålig humor, men på något sätt är det lite roande.

A


Vinter

Det finns ingen kyla,
bara frånvaro av värme.

image479

C


Paris i hjärtat


Med Paris i hjärtat, i hjärtat av Paris ligger Edith Piaf och vilar.
A och jag besökte hennes grav i juli. Jag tog inga bilder,
men googlade fram en nu.



Edith Piaf skulle nog ha blivit glad om hon visste att
hennes musik får mig att tänka på Paris. 
(Eller så hade hon kanske inte brytt sig, men jag väljer att
tro på det första)  ^___^

C


Doktor Glas


Min mamma och jag besökte teatern idag för att se Doktor Glas.
Det var sannerligen en upplevelse, som lämnade ett näst intill lika
stort intryck som boken gjorde när jag läste den.


Efter teatern gick vi och köpte med oss lite indisk mat, som vi kalasade på
tillsammans med pappa och Percy. Helen är bortrest över helgen.
 


Förövrigt så tycker jag inte om när det är november.
Jag känner mig rätt så ensam då.

C


Rosa julklapp

 
Jag är lite sugen på att önska mig den här i julklapp.

C

Filmtips!

image478
En av mina absoluta favoritfilmer är Roy Anderssons En kärlekshistoria.
Den sänds i kväll klockan 22.05 på SVT 2.

Heroes

Jag har precis sett färdigt säsong 1 av Heroes.



C

Ett fullkomligt kaos

dock tillfälligt.


Dagens meddelande:

Briljansklubben briljerar!

Over and out.

Ps: Jag har frätskador på min hals. Det ser ut som om jag har blivit upptryckt mot en vägg.
Väldigt maffia, intalar jag mig.  

A

Siffror

image476
Även jag pysslar med psykologin. Min handstil är dock oläslig och mina anteckningar korta och abrupta. Till nyår kanske det blir staden P ändå. Kanske. Jag räknar och försöker få ihop det. Trolla med siffror och vända på mynt det kan jag faktiskt. Lägga upp strategier. Det ser faktiskt inte så långt borta ut om allting klaffar. Och det verkar otroligt att det inte skulle göra det.

A

Stockholm

Jag och mamma var i Stockholm och shoppade i fredags och lördags.
Äntligen, äntligen har jag hittat en ullkappa, som jag fick av mamma!
Den är svart, kommer från Filippa K och jag tycker om den.
Jag hittade även nya vinterskor, så nu kan kylan gärna stanna för min del.

C

Does the name Pavlov ring a bell?

Jag har spenderat större delen av min söndag djupt begravd i psykologiboken.
Plugga på, plugga på.

image474
haha
image475
Jag antecknar flitigt.

Har förövrigt dragit på mig en förkylning som jag hoppas går över snart.
I kväll ska jag ta ett uppehåll från pluggandet för att äta fars-dags-middag och lite godis.

C


Touché lanserar Briljansklubben!

image473
Riktigt drygt.

A

Paris!

Jag längtar till Paris.

image472

Jag skulle verkligen vilja fira nyår där!
MJIIIH!



C


Lussekatt

Idag tjuvstartade vi julen här hemma och bakade lussekatter (eller lusiebulls som mamma och
Helen kallar dem) för att fira att den första snön kom i natt.



Hittade den här bilden, och jag tyckte att den var extremt lik Percy.
Jag vill bara bita i den, fantastiskt!

C

Bilder från Berlin - at night

image444

image445

image446

image448

image449


image451

image453

image455

image456

image457

image458

image459


Jag och Johanna var pose-tjejerna! haha!

image471
alla fyra ♥

C

Bilder från Berlin - dagtid


image437

image438

image439

image440

image441

image443

Vi drev mest omkring på dagarna och var allmänt coola :)

C

Berlin-coola

image435

Titta här! Jag och A är med på en vimmelbild från Berlin :)
Anna öser och jag ser ut att vara ganska inne i dansen alternativt lite dragen.
Han där i röd tröja verkar också ösa.
Ösde ni tillsammans A?

C