Mitt älskade guld.

Den andra maj år 2008 kommer jag föralltid att minnas som en av mina lyckligaste shoppingdagar.

Jag var på jakt efter en ny fin vårjacka och sprang runt i varenda butik i hela Stockholm. Jag provade allt från New House till Tiger till second hand, men ingenting kändes rätt.

Sedan flera år tillbaka har jag drömt om en trenchcoat från Burberry. Det har varit min högsta shoppingönskan. När mamma och jag spatserade runt på NK fick jag ett plötsligt infall. "Mamma, kom så går vi till Burberry!" sa jag. Vi gick dit, och tog med mig en trench in i provrummet. Första storleken var den rätta, modellen var perfekt och det var ett alldeles magiskt ögonblick när jag svängde runt och såg mig själv i spegeln. Ungefär som i Tjuren Ferdinand när de utropar "Honom ska vi ha!"

När mamma såg oss tillsammans sa hon att det var lika bra att köpa den, en finare vårjacka skulle jag inte kunna hitta. När vi gick fram och betalade skakade mina händer och jag hade fjärilar i magen.

image786

På kvällen sov jag med påsen bredvid mig på kudden. Vi kommer ha en fin framtid tillsammans, och det känns verkligen som att jag kommer att klara av vad som helst i min nya jacka. Äkta kärlek.

C

Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback