Kommunistfest med öl.

För ett år sedan satt jag hemma med A vid den här tiden och åt Ben&Jerry's glass samtidigt som vi tryckte linnen där det var en bild på Don Vito Corleone  och en text som sade "Spending time with my family, like the Corleones". Vi var båda taggade, för dagen efter skulle vi åka med vår klass på ett utbyte till Trieste.

Väl i Trieste blev det sista april. Vi var på en tvättäkta kommunistfest, där hammaren och skäran prydde kvittona i baren där man köpte öl ur tunnor.

image768

Ett slovenskt folkband spelade, och en lös hund med skabb sprang runt och såg farlig ut. Det var både barnfamiljer, ungdomar och gamla gubbar. Slovenerna sjöng en dryckesvisa som tog kol på mig.

Jag fick i mig 9 stora glas på under en halvtimme. Efter det låg jag på en bänk och sa "jag mår inte bra". Jag blev hemskickad innan 10.

A har fortfarande ingen aning om hur många öl hon drack. Det sägs att det var mellan 7 och 11. "Inga kommentarer..." säger A.

Såhär såg vi ut dagen efter...
image769

I år blir det en lugn middag på sista april.

C



Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback