Systrar

image313
Jag fick aldrig någon biologisk syster. Mina föräldrar levererade en bror istället. I smyg har jag dock en hemlig lillasyster. Hon vet inte ens om det själv, min granne Kerstin. Charmigare är svår att hitta. Senaste dagarna har hon skickat massa musik till mig och jag är nöjd som aldrig förr. Så nu svänger jag loss till Miss Li och Klaxons här hemma. Härliga tider.

Förövrigt så blev inte min resa upp till Silläng alls som jag hade tänkt mig. När jag kom fram till Söderhamn C så fick jag sitta där och vänta i 45 minuter på mina kära föräldrar och lyckades under tiden dra på mig en utskällning. Mamma, pappa och Nils var helt slut efter att ha plockat undan det sista ur min farfars stuga och vi for således till en pizzeria med ambitioner. Både soppan och pizzan var väldigt god, men vart tog den hemlagade maten vägen? Resten av kvällen tittade jag och Nils på tv, sjöng på varsitt håll, spelade Pionjärerna och lyssnade på Hassan.

På morgonen åkte vi båt i över 45 minuter till Långvinds bruk. Där kikade vi på årets charmigaste tant med tillhörande herrgård och fikade. Vi for sen till några klipphällar där vi lade till och åt lunch, badade och beundrade horisonten. På tågstationen låg jag sen och spelade patiens och lyssnade på musik på min ipod. Väl hemma insåg jag att jag hade brännt mig riktigt rejält, både lår och axlar var klädsamt kräftröda.

Förövrigt så kostar det 55 kr för mig att åka till eller från Söderhamn med X-trafik. Kliver jag på SJs X2000 som jag gjorde igår, måste jag hosta upp 170 kr. Med x-trafik innebär det en minuttaxa på ca 1,20 kr och med kära SJ 4,60 kr. Fantastiskt.

Bilden togs för ungefär ett år sedan och är en del av utsikten från min farfars tomt som nu är såld. Inte för att jag var där särskilt ofta, men vackert är det där, verkligen.

A

Respons
Postat av: Kerstin

namen gu vad gulligt! tack.
jag ser fram emot fler eftermiddagar framför nickelodeon!

2007-07-17 @ 15:01:06
Postat av: C

sen är ju vi tvillingar ibland, det får du inte glömma ;D

Postat av: A

DET är ju helt sant :o

2007-07-29 @ 14:24:32
URL: http://touche.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback