Herr Hellström

image715
Idag har det varit grått, ruggigt och dimmigt, men jag är glad ändå. Nöjd. Idag höll vår lärare i samhällskunskap äntligen en intressant powerpointpresentation. I matsalen fanns lite gamla pannkakor att äta med sylt. Jag och C har ringt till von Knorring och vi har bakat hallonmuffins. Jag har kikat på första och andra avsnittet av the Starter Wife. Jag gick på pilatesen även fast jag mest känner mig som Dagny*. Här hemma lyssnar jag på Håkan Hellström så det spritter i hela kroppen!
 
Hunden är förövrigt målad av Rudi Hurzlmeier, en tysk serietecknare, illustratör och målare bland annat.

A

*På TV-shop kan man köpa en sån där Pilates DVD som utlovar mirakel. 3 dagar i veckan à 20 minuter är allt som krävs för att få den perfekta kroppen. I videon finns superfasta kvinnor med ben långa som nyfödda kalvar. För att än mer framhäva deras fullkomlighet krävs en tönt. Dagny. Dagny saknar Bambi-ben, är inte djävulskt fast och hon får göra sjukpensionärsövningarna.

Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback