Vi kan alla behöva lite sublimering ibland.

Idag har jag väl inte varit på topp. Blev ganska ledsen på eftermiddagen och det höll i sig när jag kom hem. Då gjorde jag det enda rätta att göra när man mår dåligt. Jag bakade söta muffins och bjöd min familj! Mamma hade inte heller haft någon bra dag, så hon blev extra glad!

image595

image596

image597

Här är receptet jag använde!


Ingredienser:

125 g smör
4 dl vetemjöl (gärna sånt som gör det man bakar extra fluffigt!)
2 dl havregryn
2 dl strösocker
2 tsk bakpulver
1 krm salt
3 ägg
2 dl lättfil
4 dl hallon som du plockar direkt ur frysdisken!


Gör så här:

♥ Värm ugnen till 225oC.

♥ Smält smöret och låt det svalna lite.

♥ Blanda mjöl, havregryn, socker, bakpulver och salt i en liten bunke.

♥ Vispa ihop äggen med det smälta smöret och filen i en lite större bunke.

♥ Blanda ner de torra ingredienserna i den större bunken.

♥ Lägg en klick smet i något av hålen på muffinsformen eller i en liten söt pappersform. Strö i några hallon, lägg ett till lager och toppa med lite fler hallon. Hallonen är det godaste, så var inte snål!  

♥ Grädda mitt i ugnen 20 minuter.

♥ Låt svalna något, ät en själv för att kolla att de inte är giftiga. Bjud alla som vill ha och ta då en till som du äter officiellt. Sen kan du ta ännu en till så att de som blir kvar får plats i påsen. Eller så äter du bara en enda och slipper dåligt samvete. Eller så äter du upp allihopa och får ont i magen men blir nöjd som en mätt hamster. 
Här kan jag inte hjälpa dig, du får helt enkelt lyssna på dina inre röster eller din teraput.

C 


Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback