Lockar

Jag har ett rätt besvärligt hår. Det kan vara otroligt fint vissa dagar och andra dagar ser det verkligen förjävligt ut. Jag är relativt ljus i grunden och har dessutom lockigt hår. Den värsta kombinationen, säger min charmiga frisör. Skandinaviskt självlockigt hår med tunna hårstrån. Känsligt. Jag har genom åren testat det mesta (känns det som): redken, kerastase, bc bonacure, maria nila, kms california, matrix, seah, sebastian, tigi bedhead, paul mitchell, med flera.

Jag har fortfarande inte hittat produkter värda att döda för men några saker kan jag i alla fall konstatera.

Paul Mitchells Instant Moisture schampo och balsam är inte fantastiskt på något sätt, men märkets lockmousse är en av mina absoluta favoritprodukter, även fast den doftar kokos.

SEAHs Cashmere Masque är riktigt dryg och rik i konsistensen.

KMS Californias Silksheen schampo doftade körsbär åtminstone back in the days och håret blev jättefint och glansigt. En toppenprodukt, som jag tror fungerar än bättre på rakt hår.

Maria Nila IQ är helt okej, men det går att hitta bättre produkter.

Matrix hade åtminstone tidigare ett riktigt grymt lättviktsbalsam som inte tyngde ner håret. Matrix Biolage har också ett bra balsam i samma kategori och deras leave-in spray är superbra, århundradets värsta tovor reds ut märkbart mycket lättare.

Sebastian Xtah Raw Sensuality Conditioner har en ganska speciell kryddig doft men är ett av de bästa balsamen jag har testat någonsin.

Kerastase Nutritive Lait Vital imponerade aldrig särskilt mycket.

BC Bonacures schampo, balsam, fuktspray och inpackning är bra produkter till rimliga priser.
 
Tigi Bedhead Moisture Maniac är tämligen värdelöst.

I Redkens sortiment har jag testat clear moisture schampot, fresh curls schampo och balsam, all soft inpackningen och redken curl force spray gel. Clear moisture schampot är riktigt bra, fresh curls imponerar inte särskilt mycket alls, all soft inpackningen är schysst och spray gelen ganska intetsägande.

OSIS+ bästsäljare Dust It är klurig men riktigt grym och deras hårspray gör ett relativt bra jobb.

Jakten går vidare och nu ska jag börja använda Bumble and Bumbles Curl Conscious linje, vilket känns roligt då jag har varit nyfiken på märket i flera år.

För mig fungerar frisörschampon mycket bättre än de man köper i mataffärer. Har man dock inga problem med sitt hår och tycker att flaskan från ICA fungerar bra, tycker jag verkligen inte att man behöver byta. Head & Shoulders vill jag dock att ni tänker en gång extra innan ni köper då det inte alls är snällt mot miljön.

Jag brukar handla mina produkter på lookfantastic.com, min hårsalong och nu senast på strawberry.net

A


Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback