KRIG

jag gav mig ut i regnet här på morgonkvisten  för att
bege mig till ria second hand. jag var där 5 minuter i 10 och
började köa. 

några minuter i 10 känner jag hur kön blev orolig;
barn börjar gråta, hundarna morrar och det blir ett påtagligt tryck mot ingången.
ungefär här börjar jag förbereda mig. jag tar fram mitt slagträ,
tuggar lite flugsvamp och målar streck på kinderna. 

två meter bakom mig i kön står min bittra fiende. ännu en gång
planerar hon att roffa åt sig alla skor i storlek 38 för att sedan sälja fem 
gånger så dyrt i sin halvskabbiga vinstdrivande andrahandsaffär. 

det har upphört att regna, och helt plötsligt hörs ett klickande i låset.
både människor, djur och jag stannar upp och slutar andas.
jag känner lugn inför stormen. 
dörren slås upp, någon släpper ut vita duvor som flyger mot himlen,
och folkmassan kastar sig in i lokalen.

image396

med blodigt slagträ, och ett riktigt obehagligt sadistiskt leende på läpparna,
går jag ut, några minuter senare, med dessa tre par skor i påsen.

jag vann.

C


Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback