När julen börjar närma sig

Idag är det en månad på pricken till tomten kommer.
Det är alltså dags att börja förbereda sig.

Den mentala biten klaras enkelt av genom att dricka julte eller glögg,
lyssna på julmusik (Stora juledag och O helga natt är mina favoriter)
och baka lite (alltså baka och sedan äta det). Allt för att verkligen
komma i fas och greppa julkänslan.

Därefter är man klar att börja med de riktiga förberedelserna.
Jag talar om att baka och sedan frysa in det man har bakat,

köpa julklappar, 

julpynta och julbädda,

lägga in Karl-Bertil som bakgrundsbild på datorn,

skriva önskelista och skaffa flashigare utomhusbelysning än grannarna.
 
Man kan även julshoppa lite. (Även på julafton ska man vara välklädd.)
 

Själv har jag införskaffat en röd rosett att ha i håret.

Okej, nu tänker jag sammanfatta detta lite.
Julen handlar om traditioner, och trots att ingen äter dopp i grytan
längre, eller ens tittar åt patén och den torra jävla fruktkakan så
ska de banne mig stå på julbordet. Att handla julklappar SKA
vara ångestframkallande. Kalle Anka tittar man inte på för att det
är roligt och visar inte vågen en ökning på minst 2 kg i mellandagarna
så har julhelgen varit ett misslyckande. Julen handlar om att lida,
precis som Jesus led, en gång för länge sedan. Eller, var det inte så?


C


Respons
Postat av: Johanna

Jag har alltid samma tröja på julafton sen 3-4 år tillbaka. Fast förra året bröt jag traditionen med att bära klänning. Men i år ska jag ha jultröjan

2007-11-26 @ 09:58:12
Postat av: C

I min familj har vi speciella julstrumpor med tomtar på som vi har varje år :)

Postat av: emwebe

JESUS LED INTE UNDER JULHELGEN. DET VAR JU UNDER LÅNGFREDAGEN. HAN FÖDDES JU UNDER JULEN! fast jag tror att du bara driver med oss alla, inte sant C?

2007-11-27 @ 21:07:31
Postat av: Anna

Min familj är så pass kapitalistisk att vi har julstrumpor från Coca-cola 8)

2007-11-29 @ 22:56:55
URL: http://touche.webblogg.se
Postat av: C

hahaha ^_^

2007-12-01 @ 12:15:27
URL: http://touche.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback