Italia 6

Sista dagen på jobbet var outhärdlig. Morgonen inleddes med två timmar föreläsning och sen tyckte de att vi skulle studera och räkna bakterier. Vi la benen på ryggen och flydde upp i bergen som äkta gerillasoldater. Regnet strilade ner och att hitta en pittoresk bypizzera var målet. Mission failed och vi svor högt över vilket jävla u-land vi befann oss i.

Vi tog bussen in till staden och det regnade nu rätt rejält, plötsligt kändes inte shorts och sandaler särskilt lyckat. Mer eller mindre dyblöta hittade vi tillslut en pizzeria där jag åt en fantastisk calzone med mozzarella, en annan färskost gjord på komjölk och prosciutto. Då jag missade bussen fick jag vänta 40 minuter i regnet, hann dock smyga in i några butiker och få ett sms från min pappa som var i Berlin. När jag kom hem hittade jag min slovenska sovandes. Jag orkade inte väcka henne utan bestämde mig för att läsa lite, några minuter senare sussade även jag. Fyra timmar senare blev jag väckt och fick veta att jag hade 15 minuter på mig att göra mig i ordning. Middagen åts på en stor restaurang i slovenien. Vilket var väldigt mysigt dock lyckades jag slå ut ett glas med rödvin över mig själv. Slovenerna applåderade och ropade skrattandes:
-Jävla färsking!

Jag blev otroligt trött på mig själv.



A

Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback