Utveckling

E24! läste jag en artikel som handlade om vilket i-land i världen vars medborgare jobbade flest antal timmar i veckan. Japan toppade, följt av Storbritannien, Israel med flera. I kommentarsfältet hade följande kommentar lämnats:

stenåldern

Inlagt av: Martinga, 11/6 15:28

På stenåldern jobbade man max ett par timmar om dagen för att få ihop sin mat. Ska vi behöva jobba (84/7=) 12 timmar förvärvsarbete plus tillkommande hushållsarbete i framtiden? Utveckling?


För det första så tror inte jag att det var särskilt roligt att jaga mat på stenåldern, jag menar vad gör man när både grottbjörnarna och mammutarna tar en sista minuten till Mallorca?  Sen undrar jag även var hon får en 84 timmars arbetsvecka ifrån? För det första skulle det innebära att man jobbade ca 17 timmar i veckan, inte 12 som Martinga anger, detta nämns förövrigt inte i artikeln. Dessutom undrar jag vart i helvete hon har hittat denna glamouriserade bild av stenåldern? 


A
 


Respons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback