Dansgolvsetikett

Igår dansade vi i princip i två timmar non stop. Det var duktiga DJs och en hel del folk. Men det var inte det jag skulle berätta, utan nu ska jag gnälla lite som en medelålders kvinna i sina allra bästa år, så här följer en liten lista:

Väskor: När garderoben kostar nästintill ingenting har man ingen som helst ursäkt för att dra in sin väska på dansgolvet. De ska varken ligga på golvet eller hänga på folks axlar och dunka in i folk. Och kom inte och säg att man är rädd för att bli av med sina grejer. Ta inte med era grejer. Så enkelt är det. Mobil och pengar är allt man behöver och det får plats i en kuvertväska.


Par: Har en låt ett relativt högt tempo, står man inte mitt på golvet och dansar tryckare. Hångel och dylikt förvisas till hörn och väggar.

Mingelfotografer: Jag vet inte om det handlar om vikten av att synas i Sverige, människors besatthet att visa att de faktiskt har ett liv. Eller om det helt enkelt är en lukrativ bransch. Förr var det en fotograf per ställe idag är det ungefär fem. De fotas på dansgolven, i barerna och utanför. Alla vill inte vara med på en bild där de ser hur risiga de själva och resten av omgivningen faktiskt ser ut.

Trampandet: Att stå på dansgolvet och knappt röra på fötterna är inte ballt. Jag förstår verkligen inte vad man gör där om man uppenbarligen inte trivs där. Häng i baren och se cool ut istället!

Jag kanske bara är bitter.

A 





Respons
Postat av: emwebe

dags för uppdatering tjejer, jag har säkert läst dansgolvsetikett typ 3 gånger nu:D

Hoppas att ni får det underbart i nyår, parta lite åt mig också i Sälen!

puss&kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback